Skip to main content

PROJEKT TRIUMPH TE-1

VÉGLEGES PROTOTÍPUS - TESZTELÉSI EREDMÉNYEK

4. FÁZIS

Triumph TE-1 Project final prototype




A Triumph bejelentette a TE-1 elektromos fejlesztési projekt hivatalos befejezését a végleges prototípus tesztek eredményeinek közzétételével, amelyek meghaladják a projekt célkitűzéseit, és bizonyítják ennek az egyedülálló együttműködésnek a hihetetlen sikerét.



161km / 100mile hatótávolság

Jelentősen meghaladja a ma kapható egyenértékű elektromos motorkerékpárok valós hatótávolságát, a kategóriaelső 161 km / 100 mérföldes hatótávolsággal, az éles tesztek és a hivatalos előrejelzések alapján.

Brandon Paasch riding Triumph TE-1 Project final prototype

130 kW (177PS / 175bhp) TELJES TELJESÍTMÉNY

A TE-1 prototípus hihetetlen gyorsulást nyújt, 3,6 másodperc alatt gyorsul 0-100 km/órás sebességgel, és 6,2 másodperc alatt 0-100 km/órás sebességgel.

20 PERCES TÖLTÉSI IDŐ (0-80%)

Megváltoztató eredmény, gyorsabb, mint a mai egyenértékű elektromos motorkerékpárok.

220kg, hihetetlen teljesítmény-tömeg arány

Akár 25%-kal könnyebb, mint a jelenleg kapható hasonló elektromos motorkerékpárok.

 

 

Lenyűgöző végleges prototípus

Lenyűgöző végleges prototípus, amely bemutatja a Triumph osztályelső USP-it, és a Triumph rajongók számára világszerte izgalmas jövőre utal.

  • Tiszta, egyedi és karakteres új elektromos-Triumph hangsáv, amely egy hajmeresztő crescendóig fokozódik.
  • A Speed Triple ergonómiája, geometriája és súlyelosztása egy Street Triple méretével és vizuális hatásával. 
  • A Triumph jellegzetes, izgalmas érzése és semleges kezelhetősége, a Speed Triple 1200 RS-nek megfelelő gáz- és nyomatékleadással.
  • 100%-ban Triumph stílus és jelenlét, jellegzetes dizájn DNS-sel

 

 

 

 

A PROJEKT 4. FÁZISA BEFEJEZŐDÖTT

A kiterjedt éles tesztelési program, amely a motor teljesítményének számos értékelését tartalmazta a guruló úton és a pályán, létfontosságú útmutatást adott a TE-1 prototípus bemutató modell végleges beállításához és kalibrálásához, amely mostanra elérte az összes célját és célkitűzését.

A Triumph TE-1 projekt éles tesztelési fázisa hivatalosan is lezárult, és a prototípus bemutató modellje túlszárnyalta a várakozásokat, és hihetetlen eredményeket ért el, teljesítve a projekt valamennyi célkitűzését, azaz az elektromos motorkerékpárok fejlesztésének és innovációjának felgyorsítását, új szabványokat állítva fel az ágazatban, beleértve a végleges akkumulátor és a hatótávolság teljesítményét is. A projekt során kifejlesztett szakértelem és képességek most megnyitják az utat a Triumph Motorcycles izgalmas elektromos jövője előtt.

 

Kategóriavezető 161km / 100mile hatótávolság

A Triumph TE-1 prototípus a ma kapható egyenértékű elektromos motorkerékpárok valós hatótávolságát meghaladva a Williams TE-1 projektben kifejlesztett akkumulátorának energiakapacitását tekintve minden projektcélt elért, a hivatalos tesztek és előrejelzések alapján hihetetlen 161 km / 100 mérföldes hatótávolsággal.

A TE-1 esetében sikeresen megvalósult a regeneratív fékezés, és további optimalizálási lehetőségek, valamint a motor-generátor egység és a sebességváltó nagyobb hatékonysága révén a Triumph elektromos motorkerékpárok hatótávolsága tovább javulhat.

 

A Speed Triple 1200-nak megfelelő teljesítmény, még gyorsabb 0-100 km/órás sebességgel.

A jelenlegi Speed Triple 1200-hoz hasonló teljesítményszint mellett a TE-1 prototípus lenyűgöző 130 kW (177PS / 175bhp) csúcsteljesítményt és 109 Nm (80 lb-ft) csúcsnyomatékot biztosít, ami azonnali reakciókészséget, egyenletes, kontrollált teljesítményt biztosít a fordulatszám-tartományban, és teljesen felemelő vezethetőséget.

A TE-1 hihetetlen gyorsulást ért el álló helyzetből történő gyorsulással: 3,6 másodperc 0-100 km/h és 6,2 másodperc 0-100mph.

Az elektronika további finomításával, beleértve a kipörgésgátló rendszert és az első kerékemelés-szabályozást, a TE-1 projekt megvalósításáért felelős csapat arra számít, hogy a teljesítmény tovább javulhat, és a teljes nyomatékpotenciál kihasználásával még gyorsabb állórajtos gyorsulás érhető el.

Brandon Paasch, a Daytona 200 bajnok versenyzője részt vett a végső tesztelési fázisban, mind a motor teljesítményének értékelésében, mind a prototípus végleges beállításában a pályatesztek során. 

"A TE-1 gázreakciója hihetetlenül jó, nagyon nyomatékos, és amikor először érsz a gázpedálhoz, azonnali teljesítményt ad, amit nyilvánvalóan imádok motorversenyzőként - szeretem, amikor szuper nyomatékos és azonnal beindul, szóval számomra ez egy igazán nagyszerű élmény volt" - mondta Brandon. "Ezt a dolgot nulláról 100%-os gázadásig kell tekernem, és hihetetlenül gyors, úgy húz, mint egy őrült."

 

 

Brandon Paasch riding Triumph TE-1 Project final prototype)

 

 

Mindent megváltoztató 20 perces töltési idő 

A Triumph TE-1 projekt részeként, a Williams Advanced Engineering (WAE) céggel együttműködésben kifejlesztett akkumulátor- és töltési technológiák fejlődése 20 perces töltési időt (0-80%) eredményezett, amely sikeresen teljesíti az Innovate UK, a kormány kutatási és innovációs ügynöksége által kitűzött ambiciózus célokat, amely támogatja a vállalkozások által vezetett K+F finanszírozást és az Egyesült Királyság üzleti növekedését.

 

220kg össztömeg

A TE-1 prototípus 220 kg-os össztömegével akár 25%-kal könnyebb, mint a jelenleg kapható hasonló elektromos kerékpárok, ami hihetetlen teljesítmény-súly arányt biztosít. A Street Triple-hez hasonló fizikai méretével és méretarányával, de a Speed Triple ergonómiájával, geometriájával és súlyelosztásával a TE-1 teljesen izgalmas vezetést biztosít, miközben magabiztos, fürge és kompakt.

"Bárcsak ezt kaptam volna Daytonában, ez a gyorsulás ebben a futóműben, és ahogy kanyarodik - hűha!" - mondta Brandon Paasch. "Szerintem ez egy igazán jó motor lenne az utcán, már csak azért is, mert olyan fürge és mozgékony, és olyan könnyűnek tűnik." 

 

A Triumph jellegzetes, izgalmas érzése és semleges, magabiztos kezelhetősége

A közvetlenül egy Speed Triple 1200 RS-ről származó gázkar és nyomatékleadási térkép segítségével a pályatesztek és a TE-1 prototípuson végzett dinamikus vezetői értékelések olyan szintű kezelhetőséget biztosítanak, amely megfelel a Triumph jelenlegi háromhengeres, belső égésű, sportos teljesítményű motorkerékpárjainak. 

A TE-1 izgalmas teljesítménye és gyorsulása, valamint a magával ragadó és dinamikus vezetési csomagja egy olyan motorkerékpárt eredményez, amely a Triumph jellegzetes érzetét és a világhírű semleges kezelhetőségét nyújtja - sima, kiszámítható vezethetőséget, amely fürge és mozgékony, remekül veszi a kanyarokat, és olyan kontrollálható teljesítményt nyújt, amely bizalmat ébreszt és garantálja a szórakozást.

 

 

Brandon Paasch riding Triumph TE-1 Project final prototype)

 

 

karakteres új elektromos-Triumph soundtrack

Jellegzetes és izgalmas hangzás, amely a legborzongatóbb crescendóig épül fel - a Triumph TE-1 prototípus tiszta, karakteres hangzása a jelenleg kapható bármelyik egyenértékű elektromos motorkerékpárnál vonzóbbnak és izgalmasabbnak számít, köszönhetően az egyedülálló spirális fogaskerék-páros elsődleges sebességváltónak. 

A Mira külső zajmérési létesítményében vizsgált zajszintek alapján a TE-1 sikeresen teljesítette az R41-es homologizációs tesztek által előírt összes zajszabványt széles nyitott gázadásra, utazásra és városi használatra. 

 

100%-ban Triumph stílus és jelenlét, jellegzetes dizájn DNS-sel

Azonnal felismerhető, hogy a TE-1 prototípus izmos jelenléte a márka ikonikus modern teljesítménymotorjainak ikonikus modern történelméből származó dizájnjegyeket használ, miközben egyértelműen a jövő motorja. A végleges karosszériaelemekkel és fényezéssel frissített prototípus bemutatómodell stílusa és jelenléte 100%-ban Triumph, a márka dizájnjának minden jellegzetességével, az alumínium vázától kezdve a jellegzetes kettős fényszórókig és a fejjel lefelé összpontosító tartásig és kiegyensúlyozottságig.

 


TE-1 projekt befejezése

"Már most hihetetlenül pozitív reakciókat tapasztaltunk a TE-1 prototípusra a motorosoktól szerte a világon, ahol sokan azt mondták nekünk, hogy most először látnak egy elektromos motorkerékpárt kívánatosnak, és olyasvalaminek, amit valóban birtokolni szeretnének. A TE-1 prototípus és az intenzív tesztelési program során elért hihetetlen eredmények az első lépést jelentik az elektromos hajtáslánc-technológia jövőbeli megközelítésének kifejlesztése felé vezető utunkon, és olyan fontos ismereteket és képességeket biztosítottak, amelyek végső soron a jövőbeni fejlesztésünket irányítják majd. Természetesen a végleges sorozatgyártású motorkerékpár nem pontosan olyan lesz, mint amit ma itt látnak, de biztosak lehetnek benne, hogy az általunk kifejlesztett modellek magukban foglalják majd az összes tanulságot és az izgalmas dinamikus szellemet." Steve Sargent, a Triumph Motorcycles termékigazgatója.

Összességében a TE-1 projekt fő célkitűzése mindig is az elektromos motorkerékpár-képesség fejlesztésére összpontosított, hogy hozzájáruljon a Triumph jövőbeli elektromos motorkerékpár-kínálatához, előmozdítsa az innovációt, a képességeket és az új szellemi tulajdont, valamint növelje a brit ipar és formatervezés hitelességét és profilját.

Az éles tesztelési fázisban elért eredmények, amelyek meghaladják a jelenlegi referenciaértékeket és célokat, olyan platformot biztosítanak, amely nagy lehetőségeket rejt magában az elektromos motorkerékpárok teljesítményének jövőbeli fejlesztéséhez.

"Hihetetlenül büszkék vagyunk arra, hogy ilyen pozitív eredményeket tudunk megosztani a Triumph TE-1 projekt befejezésével kapcsolatban, ahol a prototípus demonstrátor számos eredeti célunkat és várakozásunkat felülmúlta. A csapatban mindenki el van ragadtatva a partnereinkkel közösen elért eredményektől, és attól, hogy a projekt eredményei hogyan fognak beépülni a Triumph elektromos jövőjébe"." Nick Bloor, vezérigazgató, Triumph Motorcycles.

"A WAE örömmel vesz részt ebben az izgalmas programban, amely a TE-1 prototípus kifejlesztésére irányul. A 2018-as koncepció óta az összes partner együttműködve, innovatívan és szenvedélyesen dolgozott a határokat feszegető prototípus életre hívásán. Örömteli, hogy a motorosok pozitív megjegyzéseit hallani, ami megerősíti, hogy a motor dinamikája összhangban van a Triumph DNS-ével. Ezt támasztja alá a WAE által gyártott, osztályelső akkumulátor és vezérlőrendszer, amely egy könnyű és integrált csomagban készült. Ez az alapvető WAE technológia lehetővé tette számunkra, hogy túlteljesítsük az akkumulátorral kapcsolatos teljesítmény- és töltési célokat, amelyeket a jövőbeni hajtásláncokban is várunk."  Dyrr Ardash, a Williams Advanced Engineering stratégiai partnerségekért felelős vezetője.

 

"Nagy örömünkre szolgál, hogy befejeződött a TE-1 motorkerékpár utolsó tesztfázisa, és ezzel együtt a skálázható ultraintegrált motor és inverter teljesítményének és hatékonyságának további igazolása.

A TE-1 alkalmazás esetében a motor 13 kW/kg csúcs- és 9 kW/kg folyamatos teljesítménysűrűséget ért el, ami 60%-kal magasabb, mint az APC technológiai ütemtervének 2025-re kitűzött céljai. Mindezt az autóipari sorozatgyártással kompatibilis anyagokkal és eljárásokkal, valamint egy hosszában méretezhető motorplatformon valósították meg. A TE-1-en alkalmazott motor skálázhatósági koncepció ugródeszkaként szolgált egy új skálázható motorarchitektúrához, amelyet még ebben az évben be fognak jelenteni, és amely hasonló teljesítményszintet, de a korábbinál sokkal nagyobb gyártási méretarányt fog biztosítani.

Az ultra-integrált inverter koncepció, amely szintén skálázható, így a szilícium-karbid teljesítményfokozatok száma a nagyobb átmérőjű motorok esetében növekszik, valóban teljesített a teljesítmény terén (>500 kW teljesítményre képes), és lehetőséget ad a gyártás optimalizálására vagy a sokkal nagyobb teljesítményigények kielégítésére.

Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy kulcsszerepet játszhattunk ebben az izgalmas projektben, amely mérföldkőnek számít az elektromos motorkerékpárok és a brit ipar számára"."  
Andrew Cross, technológiai vezető, Integral Powertrain Ltd.

"Ahhoz, hogy elérjük ambiciózus kibocsátáscsökkentési céljainkat az Egyesült Királyságban, át kell gondolnunk az utazás módját, nemcsak a belső égésű motoros járművekről az elektromos meghajtásúakra való áttérést, hanem a személygépkocsikról való közlekedési módváltást is ösztönözni kell.

Az elektromos kétkerekűek kulcsfontosságú szerepet játszanak a közlekedési forradalomban, mivel a kipufogógáz-kibocsátásmentes megoldás.
A Triumph-fal való együttműködésünk során a WMG a villamosítás terén szerzett kutatási tapasztalatainkat felhasználva bebizonyította, hogy a gyártók képesek alacsonyabb károsanyag-kibocsátással és kiemelkedő teljesítménnyel rendelkező termékeket szállítani - olyan elektromos járművet kínálva a vásárlóknak, amellyel nagyszerű élmény vezetni."
 Prof. David Greenwood, vezérigazgató, WMG központ High Value Manufacturing Catapult, University of Warwick