TRIUMPH ORIGINALS | STOCKWELL DESIGN
EGYESÜLT KIRÁLYSÁG

A munkájuk középpontjában a kérlelhetetlen részletesség áll – minden egyes alkatrésznek megvan a maga szerepe és funkciója. Számukra minden motor az utolsó apró alkatrészig meg van tervezve – semmi sem kerül rá véletlenül vagy ok nélkül. A csapat ezt a kifinomult stílust alkalmazta az egyedi építés briefjére is, modern szemlélettel megidézve az 50-es és 60-as évek Bonneville modelljeit – amelyeket ők egyszerűen „a brit ikon megtestesítőinek” neveznek.
Mivel ennyire nagy hangsúlyt fektetnek az apró részletekre, amikor megkérdezték tőlük, mi a legkielégítőbb része a folyamatnak, a csapat azt a pillanatot emelte ki, amikor hátralépnek a munkapadtól, és lefotózzák a kész motort. Gyakran csak ekkor jössz rá igazán, mennyit ér az egész projekt.
Ne rohanj! És ne hagyd, hogy mások sürgessenek. Hagyd, hogy az ötletek kiforrják magukat.
Hogyan kerültél bele az egyedi motorépítés világába?
A sógorom, Ian Thomas felel mindenért, ami a motorokkal kapcsolatos. Ő tanított meg motorozni 10 éves koromban, segített megépíteni az első egyedi motoromat 15 évesen, majd 1996-ban, pályafutásom elején mentorként is mellettem állt szerelőként.
Mi vonz leginkább a Triumph motorok, különösen a Bonneville sorozat egyedi átalakításában?
A Triumph Bonneville igazi brit ikon, és britként egyszerűen nem lehet nem büszkének lenni arra, hogy az ember ilyen motorokon dolgozhat. A Bonneville kétségtelenül az egyik legismertebb motor, amit valaha gyártottak. Emlékszem, gyerekkoromban Ian barátai Triumphokon jártak, és mindig azt gondoltam, mennyire menők azok a motorok.
Szerinted mi teszi a Bonneville modelleket kiváló alapokká az egyedi építésekhez?
Számunkra, egyedi motorépítők számára ez tökéletes kiindulási alap! A váz és a motor alapból rendben van – ezeken nem igazán kell változtatnunk. Sokszor amúgy is meg akarjuk tartani azt az ikonikus sziluettet!
Hogyan írnád le a saját megközelítésedet az egyedi motorépítéshez?
Ne rohanj! És ne hagyd, hogy mások sürgessenek. Hagyd, hogy az ötletek kiforrják magukat. A legjobb ötletek így születnek meg. Ha erőlteted a tervezést, sosem fogod kihozni magadból a legjobbat. Szeretem előbb fejben látni a kész projektet, mielőtt elkezdem összeállítani az alkatrészek és dizájnelemek listáját. Amikor megvan az elképzelés a fejemben,... akkor indulhat a munka
Mi teszi az építéseidet egyedivé másokhoz képest az egyedi motoros szcénában?
Az apró részletek. A motor legyen letisztult és rendezett. Amikor én kezdtem, még alig voltunk – mostanra viszont már több ezer egyedi motorépítő van világszerte. Sok motor már-már hasonlóan néz ki, bár tény, hogy készülnek igazán remek gépek is. Az egészben benne van az élmény is – és az a barátság, ami közben kialakul az ügyféllel. Azt szeretném, hogy részeseinek érezzék magukat, és élvezzék a projektet az első lépéstől az utolsóig. Ez a motor nagy része.
Mi volt az első reakciód az „Icons of British Originality” dizájn brief-re?
Ez illeszkedik a stílusomhoz. Szeretem a részleteket – különösen azokat, amelyeknek valódi oka és jelentősége van. Lehetőségünk van igazán kifejezni azt, amit a „brit ikon” jelent – és meríthetünk a Triumph Motorcycles archívumának gazdag örökségéből is. Szeretek régi Triumph modelleket nézegetni és kutatni – inspirációt meríteni a múlt Bonneville-jeiből, és ötleteket átültetni a jelenbe.
A brit kultúra mely eleme volt rád hatással a briefre adott válaszod kialakításában?
Tulajdonképpen elég sok minden. Mindenképpen a korai Bonneville modellek. A régi modellek apró, de egyedi részletei közül néhány visszaköszön majd a mi építésünkben is. Az 50-es és 60-as évek rock ’n’ roll korszakából is merítettünk ötleteket. Az akkori hangulat, divat, a repülőgépipar és az autógyártás – a fémes felületek és formák inspiráltak minket. Akkoriban minden kurva menő volt!
Melyik az kedvenc részed az átépítésben és miért?
Mindet élvezem. Ha ki kellene emelni valamit, az az apró, részletes alkatrészek készítése lenne. Ezek az apróságok gyakran kicsik és nem feltűnőek, de nagy különbséget jelentenek, ha mélyebben szemügyre veszed az egyes motorokat.
Van egy aranyszabály, amit mindig betartasz egyedi motor építésénél – és van olyan, amit imádsz áthágni?
Nem szeretek túlságosan hozzányúlni a fő kábelköteghez. Szeretem megtartani annyira gyárinak, amennyire lehetséges. Ha mégis muszáj, legalább azonos színű vezetékeket használunk, hogy könnyen átlátható legyen bárki számára, aki később dolgozik a motoron. Sok motorunk külföldre kerül, ezért szeretek úgy gondolni rá, hogy ezzel segítjük a következő szerelőt, aki majd karbantartja a motort. Ragaszkodom hozzá, hogy csak minőségi márkájú alkatrészeket használjunk.
És van egy szabály, amit imádunk áthágni? Hát nem pont az eredeti tervezők szabályait szegjük meg már most is?
Explore the Modern Classics