Skip to main content

 

TRIUMPH ORIGINALS | THE ZEUS CUSTOM

THAIFÖLD

 

 

Triumph Originals Thailand

 

 

 

 

 

 

THE ZEUS CUSTOM

For Moo Yong, motorcycle customisation is about more than just modification. It’s about creating rolling art that tells a story. His workshop, The Zeus Custom in Bangkok has a distinctive style that puts the emphasis on colour combinations and the individual character of the rider. It’s why no two Zeus bikes are ever the same.

Triumph Originals Thailand The Zeus Custom team member working on the bike

 

Moo’s custom build journey began with a single bike – his own classic model. After transforming it to reflect his own personal style, he shared it on social media and pretty soon, his rider friends all wanted him to customise their bikes too. He was a man in demand. So in 2014, he secured a bigger space, quit his full-time job, and officially established The Zeus Custom. He’s never looked back.

Their approach is very considered, beginning with an analysis of each bike’s foundational features to identify which ones lend themselves to Zeus’ customisation style. Moo is passionate about pushing beyond conventional design and the expectations of customers, while preserving the identity and integrity of the bike and the brand.

 

 

A Triumphnak – különösen a Bonneville sorozatnak – legendás múltja van, és olyan motorkialakítása, ami sosem megy ki a divatból.

 

 

Hogy kerültél bele az egyedi motorépítés világába? 

Régebben sportmotorokat vezettem, egészen addig, amíg egy baleset majdnem arra késztetett, hogy végleg felhagyjak vele. A felépülés után továbbra is erősen élt bennem a motorok iránti szenvedély, és valahányszor megéreztem a benzin illatát, újra motorozni akartam – de még mindig volt bennem egy kis bizonytalanság. Aztán egy nap megláttam egy klasszikus motort – és azonnal magával ragadott. Vettem egyet, és átalakítottam a saját stílusom szerint. Megosztottam róla képeket a közösségi médiában, és nemsokára a motoros barátaim is sorra kértek, hogy alakítsam át az ő gépeiket is. Ami egy motorral indult, hamar kettő lett, aztán négy, majd hat. Ahogy nőtt a kereslet, rájöttem, hogy a műhelyem túl kicsi – ezért nagyobb helyre költöztem, és felmondtam a munkahelyemen, hogy profi szinten foglalkozzak az egyedi motorépítéssel. 

Mióta építesz egyedi Triumph motorokat?

Az első Triumph átépítésem 2015-ben volt. Egy Triumph Bonneville SE volt az – az utolsó léghűtéses modell, ami még elérhető volt Thaiföldön, mielőtt áttértek a vízhűtéses változatra. Ötvöztem a tracker és scrambler stílust: küllős kerekeket, terepgumikat és nyers fém üzemanyagtartályt tettem rá – de a kipufogót nem emeltem meg. A megjelenés masszív volt, de nem túl sötét – kézzel készült bőrrészletekkel egészítettem ki. Ez a stílus lett a Zeus védjegye – nyers, de nem túl sötét, így széles motoros közönség ízléséhez illeszkedik. 

Mi vonz leginkább a Triumph motorok, különösen a Bonneville sorozat egyedi átalakításában?

A Triumphnak – különösen a Bonneville sorozatnak – legendás múltja van, és olyan blokk kialakítása, ami sosem megy ki a divatból. Amikor átalakítok egy motort, mindig a blokk megjelenését helyezem az első helyre – mindennél fontosabb számomra. A Bonneville váza sokféle átalakítási stílust tesz lehetővé – legyen az café racer, scrambler, tracker vagy akár bobber. Ez a platform végtelen kreativitást ad. 

Szerinted mi teszi a Bonneville modelleket kiváló alapokká az egyedi építésekhez?

A Bonneville váza annyi egyedi stílust támogat, hogy sokszor még vágni sem kell rajta semmit. És a blokk kialakítása annyira időtlen klasszikus, hogy szinte adja magát az egyedi átalakításokhoz. 

Van kedvenc Bonneville modell, amin a legszívesebben dolgozol? Ha igen, miért?

Imádom a Bonneville T100-at, mert egy gyönyörű motor, amit rengetegféle stílusban lehet átalakítani – legyen az brat, tracker vagy bármi más. Az új Speed Twin is egy izgalmas modell – stílusos üzemanyagtartállyal és remekül megtervezett lengőkarral, ami agresszívebb kiállást ad neki. 

Hogyan írnád le a saját megközelítésedet az egyedi motorépítéshez?

Mielőtt nekilátok, elemzem a motor alapjait – mit ad hozzá a gyártó, és mely részek illeszkednek a Zeus-féle egyedi stílushoz. Ezután kezdem el beépíteni a Zeus védjegyének számító elemeket – kézzel készült bőrrészleteket és vintage esztétikát. A legfontosabb, hogy minden egyedi motor teljes mértékben működőképes és vezethető maradjon. 

Ha bárkinek építhetnél egy egyedi motort, ki lenne az – és miért éppen ő?

Az egyik legnagyobb kihívást jelentő és legjelentősebb projekt számomra egy brit ügyfél megbízása volt, aki egy baleset következtében elvesztette a lábait. De a motorozás maradt az álma. Azt kérdezte tőlem: „Meg tudod ezt valósítani?” Egy speciális oldalkocsis motort építettem számára, amelynél minden vezérlő funkciót – fékezést, váltást és még sok mást – teljesen a kormányra helyeztem át. Egy tolató rendszert is be kellett építenem. Ez a projekt tökéletesen példázza azt a meggyőződésemet, hogy az egyedi átalakítás nem csupán a motorról szól – hanem elsősorban a motorosról. 

Van egy aranyszabály, amit mindig betartasz egyedi motor építésénél – és van olyan, amit imádsz áthágni?

Van egy teljesen megbonthatatlan aranyszabály: minden Zeus motor egyedi kell, hogy legyen – két egyforma soha nem létezhet. A szabály, amit szeretek megszegni? Néha túllépek az ügyfél eredeti elképzelésén, hogy valami még lenyűgözőbbet hozzak létre. 

 

Explore the Modern Classics