TRIUMPH ORIGINALS | SHIBUYA GARAGE
BRAZÍLIA

A családi örökség mélyre nyúlik, generációk óta foglalkoznak motorokkal. Az egyedi motorok átalakításában pedig több mint negyed évszázada izzadnak, dolgoznak véres kézzel és zsíros ujjal. Gyakran dolgoznak a menő, jazzes bossa nova ritmusára – ami nem véletlenül jelenti szó szerint azt, hogy „új stílus”.
Számukra a műhely az a hely, ahol a két szenvedélyük – a motorok és a művészet – egyesül egy olyan térben, ahol a tehetség, az elkötelezettség, a kreativitás és az innováció a minimum elvárás. Stílusuk valóban szokatlan, ami teszi a Triumph Bonneville ikonikus életstílusát ellenállhatatlanná számukra – és ezt a hozzáállást vitték bele az egyedi építés briefjébe is.
Csak a papíromra, a tollamra, a szívemre – és egy kis bossa novára van szükségem.
Hogyan kerültél bele az egyedi motorépítés világába?
A családom generációk óta foglalkozik motorokkal és mivel művészeti háttérrel érkezem, mindig is a motorokat és autókat használtam vászonként, így ötvözve a két szenvedélyemet. Már 26 éve foglalkozom motorok átalakításával. Az első motor, amit egyedivé tettem, egy 80 köbcentis Honda volt, amit az apám adott nekem. Az első Triumph-om 2006-ban volt, egy igazán menő projekt a Daytona 955i modellen.
Szerinted mi teszi a Bonneville modelleket kiváló alapokká az egyedi építésekhez?
Ezek olyan motorok, amelyeket eleve a klasszikus és modern stílusok ötvözésére terveztek. Vagy magad is átalakíthatod őket, vagy pedig még tovább viheted az egyedi műhelyek segítségével. De én elfogult vagyok, hiszen van egy Bonneville-m otthon.
Hogyan írnád le a saját megközelítésedet az egyedi motorépítéshez?
Számunkra, egyedi motorépítők számára ez tökéletes kiindulási alap! A váz és a motor alapból rendben van – ezeken nem igazán kell változtatnunk. Sokszor amúgy is meg akarjuk tartani azt az ikonikus sziluettet!
Hogyan írnád le a saját megközelítésedet az egyedi motorépítéshez?
Minden projektnél van egy személyes rituálém: elképzelem a motort, mint a saját kifejeződésem, mint egy gépet. Itt Brazíliában őrültnek tartanak, mert beszélek a motorokhoz, de ez az én rituálém. Csak a papíromra, a tollamra, a szívemre – és egy kis bossa novára van szükségem.
Milyen hatások és inspirációk formálják a dizájnodat és a kézművességedet?
Sok ihletet merítek a gyerekkorom emlékeiből és referenciáiból. Gyerekként apám szabadságot adott, hogy meghozzam a saját döntéseimet és ezt az alkotás, a dizájn és a mozi táplálta bennem. Ha bárkinek építhetnék egy egyedi motort, az az apámnak lenne.
A brit kultúra mely eleme volt rád hatással a briefre adott válaszod kialakításában?
Számomra mindig is lenyűgöző volt a brit színház formavilága és művészete – és ez ma is így van.
Mik a legfontosabb ötletek az egyedi Bonneville építésed mögött ebben a versenyben?
Az „Icons of British Originality” brief első olvasásakor az elegancia, a kifinomultság és a hagyomány jutott eszembe. Hálával közelítettem a projekthez, hiszen már két évtizede alakítok át Bonnevilléket.
Mi a legnagyobb kihívás vagy éppen a legnagyobb öröm a Bonneville egyedi átalakításában?
Számomra az a kihívás, hogy megkérdőjelezzem a megszokottat és túllépjek a szabályokon és az elvárásokon. Vegyes etnikai háttérből származva némi előítélettel kellett szembenéznem, mert nem illettem bele az egyedi motoros szcéna hagyományos normáiba. Ma már példakép vagyok abból a szempontból, hogy nem követem a szabályokat, és szabadon alkotok a munkámban.
Van egy aranyszabály, amit mindig betartasz egyedi motor építésénél – és van olyan, amit imádsz áthágni?
Itt, Brazíliában én vagyok az atyaúristen egy szokatlan, egyedi stílus megalkotásában. Szóval ennél a projektnél kihívás elé állítom magam és olyan alkotást adok mindenki számára, amely az utam során magammal vitt érzelmekre fókuszál.
Explore the Modern Classics